onsdag den 14. august 2013

Giftes med frisøsen, for frisøsen er så rar

Er blevet klippet i dag. Det er faktisk ikke så pænt. Ny frisure er identisk med den frisure, jeg havde i 1995. Ikke, at det var grimt dengang. Men det var jo 90'erne. Det er det ikke længere. Og jeg er ej længere 20.

Tror, jeg blev vildledt af frisøsen, som vaskede mit hår. Hun ikke bare vaskede det - hun bragte min hovedbund i himlen med lange, slanke faste fingre, der vaskede, skyllede og masserede. Oh, den hovedbundsmassage!


Og så var det, at jeg måske troede, at jeg var 20 igen. For dengang (da jeg blev klippet hver 8. uge og ikke som nu hver 8. år) blev min hovedbund også masseret af helt tilsvarende slanke, lange, faste fingre af den yndigste, velduftende rødhårede frisøse-elevs-aspirant.

Så hende aldrig klippe hår. Tror måske ikke hun havde kørekort til andet end hårvask.

Det er også muligt, at hun blev holdt som hårvaskningsslave og aldrig måtte forlade salonen, fordi hun skulle servicere alle de krævende damer, som kom igen og igen og igen for at få vasket hår og bare aldrig kunne få nok. Mere hovedbundsmassage! Mere! Mere! Mere!

Måske står hun der endnu. Sover i kælderen. Lever af krummer. Sygner hen.


Eller måske var hun bare elev.


Nå.
Det er en stor ting for mig at kunne blive henført af at blive rørt ved af fremmede (damer). Er egentlig ret glad for privatsfære normalt og sådan ret fremmedfjendsk anlagt. Kan f.eks. ikke forestille mig værre tortur end helkropsmassage udført af fremmed.

Men. Hovedbundsmassage er jeg åbenbart en sucker for. Og den fornøjelse har jeg tilsyneladende franarret mig selv i snart 20 år. Og gensynet (genfølelsen?) gav mig åbenbart lyst til midt-90-er-frisure.

Kunne selvfølgelig have været værre. Kunne være blevet hensat til firserne og endt med sidehestehale.
Må egentlig hellere snart købe noget neonfarvet med skulderpuder og et par gamacher




Ingen kommentarer :

Send en kommentar