søndag den 11. august 2013

Moaaaaar!

Nåmen, så gik opvaskemaskinen i stykker. Så mit overskud gik fra medium til minimum, og man kan nok snart ikke komme ind i køkkenet længere. Solveig synes egentlig ikke, at det er hendes problem. Det har hun nok ret i. Overvejede at gøre det til Eskes problem, hvis han nogensinde kommer hjem.

Toiletrullen ligger der alligevel ikke længere, så det skal han ikke bekymre sig om.
Min mor kom nemlig forbi. Uventet. Lørdag kl. 8. Om morgenen. Virkelig
Min mor er.. min mor.. Åhhh - min mor er perfekt. Jeg er ikke perfekt. Altså overhovedet. Man kan godt se på mit hjem, at jeg ikke er perfekt - særligt kl. 8 lørdag morgen, når faderen ikke er hjemme, og der udspilles fem borgerkrige dagligt mellem børnene.



Men hun fiskede toiletrullen op af toilettet og tog de små brødre med hjem til Østerbro. Så jeg "ikke skulle bekymre mig om dem", mens jeg "og pigebarnet fik styr på hjemmet". Jeg bekymrede mig egentlig ikke rigtig om hverken de små brødre eller hjemmet. Syntes sådan set, at det gik meget godt alt taget i betragtning. Men så var det, at opvaskemaskinen gik i stykker.
Min mor kommer om lidt - iført de små brødre og perfekthed.
Jeg tror, at lejligheden ser værre ud end i går.


Min mor er fransk. Oh la la. Helt ud til fingerspidserne. Hvad er det med franske damer? Hvorfor er de altid trådt ud af Vogue og et boligmagasin på en gang?
Min mor er petite - på den sofistikerede, yndefulde måde, som giver alle mænd lyst til at kugle hænderne og bære hende rundt og beskytte hende mod verden.
Min mor taler dansk med - bien sûr - den mest charmante franske accent. Jeg taler fransk som om, jeg glemte at høre efter gennem fransktimerne i hele 1.G og derudover dumpede til eksamen. Må være det eneste tosprogede barn i verden, der knap mestrer moders modersmål.

Min far var en stor, rødblond viking med en stemme så dyb som Midgårdsormen var lang.
I take after him.

I øvrigt kan min mor plirre med øjnene og få alle mænd til at sukke ved bare at sige sit navn. Og ja, første gang jeg hørte udtrykket MILF (og måtte google det bagefter - det er beskrevet her, hvis du stadig ikke ved, hvad det er), drejede det sig om min mor.
Hvis nogen siger GILF, pander jeg altså vedkommende en!
Og nej! Du skal ikke billed-google det! Hverken MILF eller GILF! Virkelig!!


Mig valgte de så at kalde Gitte.
Nielsen.
Ikke skyggen af et lille touche française i det navn. Det har aldrig fået nogen til at sukke.
Men navngivningen skete med et godt og rent hjerte. Der er ikke den fjerneste ond vilje skabt i min mor. Så der slår hun mig også.. Med flere banelængder.
Så det ville vel være i orden, hvis jeg bare hadede min mor en lille smule. Det gør jeg ikke. Ingen kan hade min mor.

Nu har hun også taget opvasken.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar